De rol van de Amerikaanse defensie en geheime diensten bij het bestrijden van pandemieën werd al in 2022 door expert (medische) patenten David Martin en mede-ontwikkelaar mRNA Robert Malone naar buiten gebracht. Ook in Nederland is dat nu toegegeven. Minister van gezondheidszorg erkende onlangs in de Tweede Kamer dat zij opdrachten van de NAVO en de Nederlandse geheime dienst NCTV moet opvolgen. Het verklaart het fanatisme, de agressieve mediacampagne en grote repressie van artsen met een andere mening tijdens de vermeende Corona-pandemie.
Deel afbeelding van G.C. via Pixabay
Onder leiding van de NCTV
“Het is deze opdracht die ik heb gekregen bij het aantreden, een die niet conform is wat ik altijd (van die kant) heb gezegd, en dat is zo en dat is pijnlijk, maar toch zal ik moeten uitvoeren de opdrachten die ik gekregen heb bij de aanvang van het aanvaarden van mijn post. Neemt niet weg dat ik kort na het aantreden ik geinformeerd ben over weerbaarheid en de bredere context waarin wij ons bevinden en de overlap die het geeft met pandemische paraatheid. En daar zal ik mee moeten dealen en een oplossing voor moeten vinden, want aan de NAVO-verplichtingen zijn wij gehouden. Dus op dit moment wordt er geïnventariseerd onder leiding van de NCTV wat er allemaal moet gebeuren. We hebben de basis, dat hebben we actief gezien tijdens Corona. …. Wat als de zaak escaleert, wat als we aan onze NAVO-verplichtingen moeten voldoen, wat als het nog verder escaleert, dat ben ik allemaal in kaart aan het brengen. Onder leiding van de NCTV zullen wij volgend voorjaar met dekkingen en oplossingen komen.”
Het is een lang citaat, maar het mag gerekend worden tot een van de meest verhelderende en ontluisterende openbaringen van een zittend minister.
Bovenvermeld citaat kent een aantal opmerkelijke zaken.
Zo meldde minister Agema onlangs in een debat in de Tweede Kamer dat zij bij aanvang van haar ministerschap “opdrachten heeft gekregen”. De vraag is van wie en welke opdrachten dat zijn. Staatkundig behoort een minister tot de uitvoerende macht die werkt in opdracht van de wetgevende macht, zijnde het parlement. Voorafgaand aan een nieuw kabinet wordt een coalitieakkoord opgesteld waarin op de belangrijkste punten overeenstemming is bereikt. De opdrachten voor een minister volgt dus altijd uit de politiek, al dan niet ingekaderd door een coalitieakkoord.
Nu meldt de minister dat zij buiten het parlement om, en dus vermoedelijk ook los van een coalitieakkoord, van derden opdrachten heeft gekregen. Dat is ondemocratisch en zou tot ophef in de Tweede Kamer moeten leiden. Hetgeen niet gebeurde.
De buiten-parlementaire opdachtgevers van de minister blijken, volgens de minister, de NAVO en haar Nederlandse representant de NCTV, Nederlands Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid, te zijn.
Ook tijdens de vermeende coronapandemie speelde de NCTV een doorslaggevende rol. Niet het parlement, noch het RIVM (‘de wetenschap’), maar een door de NAVO aangestuurde, niet democratisch te beïnvloeden organisatie als de NCTV.
De NAVO waakt over onze gezondheid
Al in 2022 beweerden expert (medische) patenten Dr. David Martin en mede-ontwikkelaar mRNA Dr. Robert Malone, als ook Robert F. Kennedy jr. dat de ‘pandemie’ een militaire operatie was en nog is. Daar maken NAVO-documenten, zoals deze, ook geen geheim van. Daarin wordt niet gesteld dat het virus een NAVO-operatie was, maar wel de internationaal gecoördineerde aanpak. Daarin wordt een pandemie (een mondiaal virus) als een veiligheidsrisico gezien voor het leger en de maatschappelijke weerbaarheid. Daarmee claimt dit militaire bondgenootschap een dominante rol in de bestrijding ervan. Die bestrijding bestaat uit beschermingsmaatregelen en de distributie van medicamenten, waarmee ‘vaccins’ worden bedoeld. Voor Europa wordt dat gecoördineerd door het Euro-Atlantic Disaster Response Coordination Centre (EADRCC), een onderdeel van de NAVO.
In voornoemd document stelt de NAVO: “De onmiddellijke reactie van de wereld op de pandemie was echter traag en inconsistent en werd gekenmerkt door een gebrek aan assertiviteit van nationale instellingen en internationale organisaties, het gebrek aan handhavingsmechanismen en tegenstrijdige communicatie. Gedreven door nationale overwegingen handelden regeringen voornamelijk op lokaal niveau. Het gebrek aan duurzame verbintenissen, die zouden hebben geholpen om op de crisis te reageren, leidde tot een cruciale les: investeren in gezondheid en paraatheid is zeker de moeite waard, gezien het fundamentele belang van deze middelen bij de aanpak van een pandemie.”
Critici die in veel ontwikkelingen bijvoorbeeld rond de rol van de WHO, de trend naar een ‘wereldregering’ zien krijgen hierin een bevestiging van hun vermoedens. Niet een die haar model ontleent aan een nationale regering, maar een concentratie van macht bij enkele machtige, veelal Amerikaanse, instituten en concerns zoals Big Tech en de farmaceutische industrie.
Militarisering van de gezondheidszorg
Het is duidelijk dat de gezondheidszorg steeds verder militariseert. Zo was het Amerikaanse farmaciebedrijf Moderna een door de Amerikaanse defensie opgezette organisatie. Dit stelde Robert F. Kennedy in een gesprek met Robert Jensen.
Uit NAVO-documenten en nu ook de uitspraken van minister Agema, blijkt hoe gezondheidszorg steeds meer het domein van militairen is geworden. Het verklaart ook de verbetenheid waarmee de nu als bewezen onzinnige en schadelijke maatregelen zoals afstand houden, mondkappen, lockdowns, schoolsluitingen en avondklok aan de bevolking werd opgelegd.
Het lijkt ook een verklaring te zijn voor de snoeiharde en gewelddadige repressie die overheden via politie-optredens en in sommige landen door militairen (Spanje, Frankrijk) op de bevolking loslieten. Ook trokken regeringen alle macht naar zich toe, hun optreden legitimeerden door gelegenheids- en noodwetten. Overheidstrouwe rechters steunden de misbruik van het wetgevingsinstrument. Het parlement stond buitenspel. Niet het RIVM was leidend (die de meeste maatregelen afwees en de pandemie al in mei 2020 voor beëindigd verklaarde) maar de NCTV waarvan Dick Schoof, de huidige ongekozen premier, toen de baas was.
De NAVO kwam in 2015 in opspraak door een beleid dat van het voorgeschreven narratief afwijkende journalisten als vijanden bestempelde. In het ‘Handboek Oorlogsrecht’ (‘Law of War’) wordt gesuggereerd dat journalisten in oorlogstijd kunnen worden beschouwd als “spionnen” of “ongeprivilegieerde oorlogvoerende partijen”, waardoor de mogelijkheid ontstaat dat verslaggevers worden onderworpen aan opsluiting voor onbepaalde tijd, militaire tribunalen en buitengerechtelijke executie – dezelfde behandeling die wordt toegepast op Al Qaeda-terroristen die ook “ongeprivilegieerde oorlogvoerende partijen” worden genoemd.
Uiteraard volgden protesten vanuit de media. Maar dat verhinderde niet dat met de term bestrijding van ‘mis- en disinformatie’ de NAVO tijdens Covid en de oorlogen in Oekraïne en het Midden-Oosten gewoon doorging met manipulatie van de bevolking en het (laten) censureren van berichten die het voorgeschreven narratief niet ondersteunden.
Ging aanvankelijk het bestrijden van ‘mis- en disinformatie’ vooral in geval van militaire conflicten zoals in Oekraïne, nu heeft de NAVO zich ook genesteld in het gezondheidsdomein. Hiermee heeft zij het hele ontwikkelde instrumentarium van censuur en meningenmanipulatie ook uitgebreid naar medische ‘mis- en disinformatie’.
Uitholling democratie
Zogenaamde ‘complotdenkers’ spreken al jaren over de vorming van een wereldregering. Wie regelmatig kamerdebatten volgt, ziet inmiddels hoe vaak een minister moet zeggen een motie van de kamer niet te kunnen of willen uitvoeren. Gebonden met handen en voeten aan ontelbare internationale verdragen, bondgenootschappelijke verplichtingen zoals de EU, WHO en de NAVO.
Veel van die verplichtingen leiden naar belangen van en organisaties in de Verenigde Staten. De greep van dat land op Europa en ons land is de laatste jaren sterk toegenomen. De geprovoceerde oorlog met Rusland, het opblazen van de aardgasvoorziening uit Rusland, de toenemende greep van de NAVO (lees de VS) op onze gezondheidszorg en media onder gelijktijdige toename van de invloed van Big Farma (vooral Pfizer), is zorgwekkend.
De komst van de ongekozen Dick Schoof als premier is achteraf misschien niet verrassend. Het verzet van de EU en mogelijk de NAVO tegen een kabinet met de PVV en zeker met Wilders als premier, kan geleid hebben tot een ’toezichthouder’ die de belangen van de NAVO en de VS goed in het kabinet in de gaten houdt. Dat de vorige werkgever van Schoof, de AIVD, vermoedelijk dossiers bijhoudt van kamerleden, kan van pas komen indien ministers of kamerleden ‘ontsporen’.
Het groeiende cynisme onder de bevolking, en niet alleen in Nederland, over het functioneren van de democratie, of wat er nog van werkt, is begrijpelijk. Deze kritiek wegzetten als ‘anti-overheidsextremisme’ geeft het moreel failliet van onze democratie aan. Het land is verkocht aan corporate Amerika, Big Tech, Big Farma en de wapenindustrie.
Steeds onverbloemder wordt deze uitverkoop van soevereiniteit toegegeven. Velen wisten dat al. Maar nu horen we het eens van een minister.